Ik heb er een opa bij…

Vorige week schreef ik het blog over Jacob Sparreboom. Ik deed dit naar aanleiding van zijn 111e geboortedag. Ik vertelde over zijn tragisch overlijden door een aanval van een vliegtuig, aan het eind van de oorlog.

Familieblad Sparreboom

Los van dit blog, ontvingen wij van de week een exemplaar van het ‘Familieblad Sparreboom’ met daarin een artikel over ons boek Grafstenen krijgen een gezicht. In dit artikel schrijft genealoog Rudolf Sparreboom over gezinsuitbreiding. Niet de geboorte van een zoon of dochter maar over het goede nieuws dat hij er een opa bij heeft gekregen. Hij beschrijft hierin onze kennismaking naar aanleiding van onze vraag die we stelden in het kader van ons onderzoek over Jacob Sparreboom. Gelukkig (voor ons) kon de familie ons, via tante Truus van der Wal-Sparreboom, van informatie (mét bijzondere foto’s) voorzien.

Truus van der Wal ontvangt een boek van Natalie

Bij de presentatie van ons boek op 23 maart waren Rudolf en Truus onze gasten en ontvingen uit onze handen een exemplaar van het boek. Rudolf: ‘Ik kijk met bewondering terug op een bijzondere avond, waarbij ik het ook nog mocht beleven (net als mijn tante) een exemplaar van het boek overhandigd te krijgen. Mijn vader heeft zijn vader al op jonge leeftijd (14) verloren en zijn moeder zelfs nog vroeger (4). En alhoewel ik deze Jacob Sparreboom dus helemaal nooit heb gekend, is ‘mijn vaders vader’ door alle informatie voor mij wel een beetje ‘gaan leven’. En zo doende heb ik er nu toch een beetje een opa bij’.  We zijn blij dat we middels ons boek, een deel van de geschiedenis voor de nabestaanden hebben kunnen geven.

 

Dit bericht werd geplaatst in over het boek en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie